londonbaby.reismee.nl

Classic Ibiza + eerste betaalde Londense sessieklusjes!!

En zo breekt, voordat je het weet, alweer het onvermijdelijke moment aan dat je over de helft van je Londense stage heen zit……… Daarmee ben ik dus automatisch ook al bijna op het eind gekomen van mijn ‘buitenlandse schooljaar’………!

Op dit moment is er echter geen tijd voor dat soort bezinningen; het is namelijk ‘peaktime’ op stage bij Urban Soul Orchestra!! Alles bij mijn stagebedrijf staat nu namelijk in het teken van de naderende Classic Ibiza-concerten; hét evenement van het jaar voor Urban Soul Orchestra. Deze openluchtconcerten, met het gehele orkest op het podium, zijn goed voor zo’n 5-7 duizend man aan publiek en er staan 7 shows in de planning……… Dat Classic Ibiza 2017 een monsterproject is, waar iedereen aan meewerkt, lijkt me dus een understatement!

Ook ik werk er veel aan mee; dat hield al in dat ik deze week meerdere malen moest overwerken tot ongeveer 21:30u, vanwege alle voorbereidingen op het eerste concert. Dat eerste concert zal plaatsvinden in Capesthorne Hall te Cheshire. Aangezien dit waarschijnlijk bij niemand een belletje doet rinkelen; het ligt in de buurt van Manchester. Tijdens dit concert zal ik rondrennen met een walkie talkie en zal ik zowel backstage als onstage veel werk te doen hebben. Voor mij zal het werk echter al in de ochtend beginnen; tenten opbouwen, backstage gereed maken, het podium gereed maken voor de soundcheck en repetitie en wat dan niet allemaal.

Het voordeel van werken op zo’n groot evenement als Classic Ibiza is natuurlijk dat er goed gezorgd wordt door m’n stagebedrijf; lunch, diner, backstagetoegang, overnachting in een hotel, ontbijtbuffet en vervoer; aan alles wordt gedacht! Ik ga in totaal tijdens aan drie Classic Ibiza concerten meewerken en ik heb er erg veel zin in! Echter, ik bereid me er ook alvast op voor dat het lange en intensieve dagen zullen worden! Om eerlijk te zijn maakt me dat ook weer niet zoveel uit want ik ben niet vies van hard werken en vind het daarnaast erg tof om aan zoiets groots mee te mogen werken; we werken namelijk samen naar hetzelfde doel toe; een onvergetelijke show!

Een ander project waar ik de afgelopen weken (en nog steeds) druk mee bezig ben op stage is de nieuwe website voor USO-oprichter Stephen Hussey. Stephen’s oude website was aan vernieuwing toe en het werd een van mijn hoofdtaken om deze nieuwe site ‘from scratch’ op te bouwen. Dat hield dus in; heel veel research vooraf, verzamelen van informatie, verzamelen van alle media en vervolgens proberen uit te vinden hoe de websitebouwer die ik hiervoor gebruikt heb überhaupt werkt……. Dat alles is nu echter alweer achter me en ik zit nu in de laatste fase van het ‘bouwproces’! Uiteraard meer over dit project in mijn volgende blog!!

Alle vrije tijd die ik in deze drukke periode nog over heb steek ik volledig in het bezoeken van jamsessies, heel veel jamsessies! Wat dat aangaat is Londen echt een muzikale speeltuin voor me, met jamsessies in alle denkbare muziekstijlen……. Zo ga ik veel naar jazzsessies, maar ook reggae, rock, blues, funk en soulsessies. Ik leer ontzettend veel toffe en inspirerende mensen kennen en leer ook heel veel van het spelen met allemaal waanzinnig muzikanten, en dat bijna iedere avond…… Daardoor is mijn netwerk zich ook in korte tijd flink aan het uitbreiden en voel ik mezelf als muzikant met de week groeien. Het vele spelen heeft me inmiddels ook al een eerste betaalde klus opgeleverd in de Londense scene; ik mag in juli namelijk in de huisband gaan spelen bij een bluessessie in het midden van de stad! (in de buurt van Oxford Circus) Ik ben hier uiteraard erg blij mee want dit is een mooie eerste stap in het opbouwen van mijn muzikantenleven hiero!

En over Londen zelf gesproken; waar ik eerst nog veel moeite had met wennen aan Londen, omdat ik hier vrij snel na mijn tijd in Berlijn naar toe ging, ben ik inmiddels helemaal gewend. Het leven samen met een gastgezin bevalt me ook nog steeds prima, ik heb veel geluk gehad met de mensen waarmee ik mag samen wonen en (vooral) hetgeen ik daarvoor betaal. Daarnaast biedt de moeder van het gastgezin (van origine Bangladees) me ook heel vaak warm eten aan wat ze gekookt heeft, en zij kan écht koken…..! Zoals laatst nog toen ze flink had uitgepakt vanwege het einde van de Ramadan.

Het leven in een stad als Londen is echter ook nog steeds iets dat niet helemaal kan wennen, dat heeft in de eerste plaats te maken met de grootte van de stad. Ik kan namelijk maar moeilijk in woorden uitdrukken hoe belachelijk groot deze stad wel is…….. Deze stad is zoooooo verschrikkelijk groot dat het bijna niet uit te leggen is……. Daardoor is Google Maps nog steeds een van de apps die ik het meeste moet gebruiken……… Om een indicatie te geven; qua oppervlakte is deze miljoenenstad Londen te vergelijken is met de provincie Utrecht, dan weet je ’t dus wel………… Als ik hier straks wegvlieg heb ik dus waarschijnlijk maar een miniscuul klein deel van de totale stad gezien……… Ik heb waarschijnlijk ook de perfecte tijd uitgekozen om hier te gaan wonen; het is tot nu bijna continu prachtig weer en daarmee kan het vooroordeel dat het in Engeland ‘altijd regent’ ook wat mij betreft de prullenbak in. Wat je nu tijdens het WK ook veel ziet zijn grote schermen in parken waar vele voetbalfans zich verzamelen en naar alle wedstrijden kijken. Bij mij in de buurt is er ook zo’n scherm in een klein parkje en het bijzondere hiervan is dat je er GRATIS (ik herhaal GRATIS) gebruik van mag maken; dat is tamelijk uniek in deze stad.

En voordat er nu te veel mensen afhaken omdat ik het even over voetbal heb; ik ben alweer klaar! Klaar in Londen ben ik echter nog lang niet, er beginnen zo langzamerhand namelijk genoeg dingen te lopen; ik heb m’n eerste betaalde ‘speelklusjes’ te pakken en ben in de tussentijd ook al voor meerdere gigs gevraagd om als drummer in te vallen. Het lijkt alsof mensen me nu langzamerhand weten te vinden dus dat is goed nieuws! Het is echter ongelofelijk dat ik alweer bijna mijn laatste maandje in ga hier; het besef van tijd is namelijk heel anders in een metropool waar iedere dag zoveel gebeurd…… Echter, voordat ik weer noodgedwongen naar ons koude kikkerlandje terugvlieg ga ik me er wel nog even helemaal ingooien hier!

Daarmee komt er ook weer een einde aan dit veels te lange derde ‘Londense blog’. Ik heb nu waarschijnlijk ook mijn persoonlijke record verbroken op het gebied van lange reisblogs schrijven; hoog tijd om af te sluiten dus! Mijn volgende blog zal trouwens ook meteen de laatste zijn helaas, aangezien het daarna alweer erop zit voor mij……. Maar goed, het zal geen deprimerend verhaal worden want Londen is tot nu toe zeer goed voor me en ik kom hier dus ook sowieso weer terug, althans dat is het plan!

Cheers from Lovely London, Bob




Reacties

Reacties

Mado

Weer superleuk geschreven Bob! En erg interessant om te lezen hoe je daar zo'n beetje je tijd invult. Mega druk dus! Veel plezier en geniet met volle teugen van je laatste maandje London. Have fun! By the way:: Wij gaann morgen fietsen met pap en mam. Groetjes Mado

Jos Baur

Hoi Bob, dat woar un dudelik bild van dien belevenissen tot noe. Mooi das se zoveul waardevolle indrukke opdeis! Tot het volgende versjlaag, enjoy, jrus Jos.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!