londonbaby.reismee.nl

Familiebezoekjes + verjaardag in Londen!

Aangezien ik alweer over de helft van mijn stage zit ben ik weer eens achter m’n laptop gaan zitten om een nieuw reisblog in elkaar te knutselen! Ik woon nu alweer bijna 3 maanden in Londen dus ben er weer eens goed voor gaan zitten om de highlights van de afgelopen periode samen te vatten!

Laat ik beginnen met te zeggen dat het absoluut niet voelt alsof ik hier al 3 maanden woon; daarvoor vliegt de tijd ook gewoon te snel voorbij. Er is de afgelopen tijd ook weer zoveel gebeurd dat ik haast niet weet waar te beginnen, ik maak dus eerst even een sprongetje terug in de tijd, naar eind april. Toen vierden we namelijk de verjaardag van de twee kinderen van het Engelse/Bangladese gastgezin waar ik bij inwoon. Aangezien de moeder van mijn gastgezin oorspronkelijk uit Bangladesh komt was er op dit verjaardagsfeest een overdaad aan waanzinnig lekker Aziatisch eten………. En alsof dat nog niet genoeg was had de Oma van de kids ook nog twee prachtige verjaardagstaarten gebakken; dat maakte mijn allereerste ‘Engelse verjaardag-ervaring’ compleet! Met andere woorden; het was, zeker voor mij als liefhebber van goed eten, een hele mooie dag!

En over mooie dagen gesproken: een paar weken later kreeg ik mijn eerste Londense familiebezoek! Mijn broer en zijn vriendin kwamen me opzoeken nadat ik ze al ruim 2 maanden niet meer had gezien, we hadden een leuke dag samen waarin ik ze een korte tour gaf langs een paar van mijn favoriete plekken in de stad. Ik had ze eigenlijk nog veel meer willen laten zien maar kwam er al snel achter dat deze stad daar simpelweg net iets te groot voor is………

Het tweede familiebezoek was bijna aansluitend op het bezoek van mijn broer; mijn ouders kwamen me namelijk ook opzoeken om, onder andere, mijn verjaardag vieren! Ik vierde dit jaar namelijk voor de eerste keer mijn verjaardag in Londen en dat was voor mij persoonlijk erg speciaal aangezien ik me steeds meer thuis begin te voelen hier! M’n ouders bleven bijna een hele week dus dat hield in; veel sightseeing, quality time, Full English Breakfast en ook nog eens lekker weer!!

Over dat weer gesproken: het kan wel behoorlijk wisselvallig zijn hier! Het ene moment kan het prachtig mooi zijn met een helderblauwe lucht en lekkere temperatuur en de dag erna kan het stortregenen; Nederland is er werkelijk niks bij………. Op het moment van schrijven is het in ieder geval weer zo’n prachtige dag met blauwe lucht en een lekker temperatuurtje, al kan het morgen ineens weer zo hard regenen dat ik niet alleen doordeweeks maar ook doorweekt op m’n stage ga aankomen……….. De Engelse poëet Mark Twain zei ooit eens heel treffend: ‘if you don’t like the weather in London now, just wait a few minutes…….’

Voor de rest begint het Londense leven steeds meer te wennen en begin ik me al zo langzamerhand af te vragen hoe ik in vredesnaam weer ga wennen aan Nederland als ik hier straks na 5 maanden weer vertrek. Het is tot nu toe sowieso al een onvergetelijk schooljaar voor me; eerst het krankzinnig toffe halfjaar in Berlijn en nu het wonen in Londen………!! Dat wonen in Londen bestaat momenteel vooral uit veel werken bij het stagebedrijf en letterlijk alle vrije tijd die ik heb doorbrengen in clubs, pubs of welke andere plek dan ook waar sessies gehouden worden. Ik denk dat ik nu gemiddeld naar zo’n 4 tot 5 sessies per week ga en leer iedere week weer te gekke nieuwe muzikanten kennen. En wat het leuke is aan Londen is dat deze stad toch wel de ‘muziekhoofdstad’ van Europa is; daardoor kom ik dus tijdens jamsessies ook genoeg muzikanten tegen die al een grote staat van dienst hebben in de internationale muziekindustrie. Zo heb ik bijvoorbeeld tijdens een sessie de oud-drummer van o.a. Lily Allen, Simon Webb en Natasha Bedingfield leren kennen, om maar een voorbeeld te noemen. Daarnaast merk ik dat ik, door het hoge niveau van de sessies in Londen, met de week aan het groeien ben als muzikant!

Op m’n stage bij Urban Soul Orchestra gaat het verder ook z’n gangetje; ik kan prima opschieten met al m’n collega’s en voel me ook gezegend om onderdeel te zijn van een heel tof en creatief team waar ik iedere dag weer van leer. Momenteel sta ik op het punt om aan een nieuw project te beginnen; het bouwen van een volledig nieuwe website voor Stephen Hussey, de oprichter van het orkest en daarnaast ook violist die al met de grote der Aarde heeft samengespeeld. Daarnaast breken in juli ook de ‘Classic Ibiza-shows’ aan waarin het gehele orkest meerdere openlucht concerten zal gaan geven. Dat zijn serieus grote evenementen verspreid door heel Engeland met gemiddeld zo’n 4 duizend man per concert. Tijdens deze shows mag ik zowel backstage als onstage met een walky talkie gaan rondrennen; daar kan ik dus nu al naar uitkijken!!

Daarover ook ongetwijfeld meer in het volgende blog; ik merk namelijk dat ik zo onderhand weer een stuk tekst van bijna ongezonde proporties aan het schrijven ben……… Dus dank voor het volhouden met lezen tot dit punt en tot de volgende!!

Cheers from Lovely London, Bob

Reacties

Reacties

Mado

Wauwww Bob... wat heb je het ontzettend getroffen zoals ik lees. Niet alleen met je gastgezin, maar ook met alle muzikale uitdagingen. Ik proef dat je echt met volle teugen geniet. En zou je ooit in de muziekwereld geen job kunnen krijgen dan lijkt me auteur ook wel iets wat bij je zou passen want je schrijft erg leuk. Have a very nice time. Liefs Mado

Jos Baur

Nou Bob, dat is een mooi uitvoerig verslag van al je indrukken. Een boeiende leerzame tijd! Het gaat nog spannend worden als je met de walky talky gaat rondlopen. Enjoy en tot in het gelaense. Jrus Jos

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!