londonbaby.reismee.nl

De eerste anderhalve maand in 'The Big Smoke'!

En opeens woon je alweer zo’n dikke 6 weken in Londen……… Het is een groot cliché maar dat de tijd hier voorbij vliegt is een absoluut understatement.........! Met andere woorden; het is dus hoog tijd voor mijn eerste Londense reisblog!

Gedurende het afgelopen halfjaar dat ik in Berlijn heb gewoond raakte ik er al aan gewend dat de tijd in een metropool net ietsjes sneller gaat dan in Nederland, maar het lijkt haast wel alsof Londen daar nog een schepje bovenop doet……..!! Het is namelijk alweer zo’n 6 weken geleden dat ik in Eindhoven op het vliegtuig stapte en begon aan mijn tweede buitenlandse avontuur van dit jaar. Het voelt nu echter alsof er slechts een paar weken voorbij zijn gegaan! Dat komt misschien ook deels doordat er al zoveel gebeurd is in die eerste 6 weken……….

Zoveel zelfs dat ik haast niet meer weet waar ik mee moet beginnen……… Maar goed, laat ik dan maar met het belangrijkste starten: ik heb het hier erg naar mijn zin!! Na een ontzettend toffe en onvergetelijke uitwisseling in Berlijn van september tot februari kan ik nu bijna niet geloven dat ik alweer in Londen zit; de stad waar ik me van kleins af aan al prettig heb gevoeld. Waarom precies weet ik niet maar Londen heeft voor mij altijd al als een soort ‘tweede thuis’ gevoeld, dat wordt nu ook alleen maar bevestigd tijdens mijn eerste weken hier. En nadat ik in Berlijn m’n ‘tweede thuis’ heb gevonden, neigt Londen zelfs meer naar een ‘eerste thuis’; ik voel me hier namelijk echt als een vis in het water………. Daardoor komt ook steeds vaker het besef dat ik een bevoorrecht mens ben om nu twee ‘thuissteden’ te hebben waar ik me erg op plek voel; na Berlijn nu ook Londen……….

Maar goed; die eerste 6 weken dus!; die waren over het algemeen vrij hectisch, dat had voornamelijk met mijn woonsituatie te maken. Ik ben namelijk na 3 weken al verhuisd naar een andere woning doordat ik in mijn tweede week een advertentie binnenkreeg van een gastgezin. Nou was een gastgezin altijd al iets waar ik naar op zoek was toen ik een jaar geleden begon met mijn ‘buitenlandse jaar’ te plannen; dus toen die advertentie voorbij kwam hoefde ik daar niet lang over na te denken! Daar kwam nog eens bij dat de huur bij het gastgezin ook 100 Pond goedkoper was dan bij de vorige woning; dat maakte de keuze voor mij natuurlijk alleen maar makkelijker!

Na 3 weken in een gedeelde kamer te hebben gewoond verhuisde ik dus naar dit gastgezin en vanaf de eerste seconde voelde ik me er meteen thuis. Het gastgezin bestaat uit: Pia (uit Bangladesh) en Joe, een geboren en getogen Londenaar. Ze hebben twee kinderen; Poppy van 6 en Jared van 4, allebei lieverds en ook een prima vervanging voor de wekker s’ochtends; die hoef ik namelijk niet meer te zetten nu! Ik voelde me ook al heel snel onderdeel van het gezin; samen eten, naar de supermarkt gaan enzovoort……… Daarnaast kan Pia waanzinnig goed koken, waardoor er vaak een Bangladese maaltijd klaar staat als ik thuiskom van stage!

Dat ik dit te gekke gastgezin heb mogen vinden voelt daardoor ook als een lot uit de loterij, net als mijn stageplek trouwens! (wát een bruggetje hé………) Mijn stagebedrijf is namelijk een professioneel strijkersorkest genaamd; het Urban Soul Orchestra. (meer informatie over hun: www.urbansoulorchestra.co.uk) Een gerenomeerd muziekbedrijf dat opereert in verschillende takken van de muziekindustrie; van grote concerten tot exclusieve bedrijfsevenementen en/of bruiloften van mensen die zich niet druk hoeven te maken of er genoeg geld op de bankrekening staat. De dingen waar ik me mee bezig houd zijn ook behoorlijk gevarieerd, waardoor ik er iedere dag met plezier naartoe ga!

Op dit moment houd ik me vooral bezig met de volgende dingen: het promoten van het eerste album dat het orkest vorig jaar heeft uitgebracht (genaamd 'Classic Ibiza', voor de geïnteresseerden; https://open.spotify.com/album/697onBJWnFX7Tr2xrzdgMO), updates doorvoeren op hun website, filmpjes editen van concerten en veel marketingwerk. Daarnaast ben ik ook veel onderzoek aan het doen, met name naar het gebruik van social media, Spotify en YouTube; allemaal dingen die perfect aansluiten bij mijn studie aan de Rockacademie. De variatie zit ‘m echter vooral in het feit dat ik niet alleen maar de hele dag in het kantoor naar een scherm zit te staren; ik ben ook veel met praktische zaken bezig!

Zo ben ik sinds kort ook begonnen met viool-opnames, die doe ik samen met Stephen Hussey; de oprichter van het orkest. Stephen leert mij veel over studiowerk en het werken als sessiemuzikant, iets wat ik zelf ook het liefste zou doen als beroep. Daarnaast is het ook erg leuk en praktisch werk om te doen, zeker met een ervaren topmuzikant als Stephen; de man heeft al voor vele grote der Aarde strijkersarrangementen opgenomen..........!!

Bij Urban Soul werk ik van maandag t/m donderdag dus dat betekend; lang weekend!! En nou maak ik van al die vrije tijd natuurlijk graag gebruik; niet alleen maar door Londen te verkennen maar vooral ook door te spelen, spelen en nog eens spelen……..... Op dit moment ga ik naar ongeveer 3 verschillende sessies per week en heb inmiddels al een hoop te gekke muzikanten leren kennen! Deze immense stad heeft namelijk voor iedere muziekstijl wel ergens een aparte sessie en dat maakt het voor mij extra aantrekkelijk, vanwege dat ik me niet graag beperk tot een specifiek genre; ik voel me hier daardoor als een kind in de snoepwinkel!

Ik merk nu trouwens langzamerhand dat ik al over de 2 A4’tjes heen zit dus ga er maar eens een einde aan breien; ik kan me ook haast niet kan voorstellen dat er nu nog mensen aan het lezen zijn……....!

Kort samengevat: ik vermaak me hier prima; meer over mijn Londense avonturen in het volgende blog!

Cheers from The Big Smoke, Bob

Reacties

Reacties

marianne kessels-baur

Te gek , das se dich zooooo toes veuls 'euver de zee'.
Leuk gesjreve wer?
Tot binnekort ?

Jos Baur

Hoi Bob, lekker vlot geschreven. Geniet van je tijd en doe er je voordeel mee!
Groetjes Jos

Mado

Net blog 1 gelezen. Dat is me schijnbaar ontschoten. Geweldig om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, maar daar twijfelde ik eerlijk gezegd geen moment aan. Dit is alleen een bevestiging. Nu verder blog 2 lezen. Liefs Mado

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!